25.03.2023 Beskid Śląski Wisła Uzdrowisko - Soszów Wielki - Cieślar - Stożek Wielki - Kiczory - Mraźnica - Wisła Głębce

25.03.2023 Beskid Śląski

Drugi wypad w tym roku, trzeba się powoli rozkręcać i szlifować formę. Przerwa zimowa była dość długa i pozostawiła swój ślad w wielkości "dachu" 😀. Parę kilo też przybyło. Dziś stary sprawdzony sposób - samochodem na parking piętrowy pod PKP Tychy (2 zł za 12 godzin, powyżej 12 godzin - chyba 10 zł). Dalej pociągiem KŚ do Wisły Uzdrowisko. Tutaj szlak niebieski i do przodu. Przechodzę koło Zameczku Myśliwskiego Habsburgów.

Dalej dość spory kawałek asfaltem przez Wisłę Jawornik, w końcu odbijam na łąkę. Wraz ze wzrostem wysokości wokół coraz ładniejsze widoki. Niebieski szlak prowadzi mnie do schroniska pod Soszowem Wielkim. Pieczątki do książeczki, szarlotka na śniadanie i chwila relaksu.

Zmieniam szlak na czerwony GSB (Główny Szlak Beskidzki), mijam Lepiarzówkę i parę minut później jestem na szczycie Soszowa Wielkiego 886m. Stąd dalej wzdłuż granicy czerwonym GSB przez Cieślar 918m, Stożek Mały 817m pod samo schronisko na Stożku Wielkim. Przed samym schroniskiem odbijam w prawo w nieoznakowaną ścieżkę wzdłuż granicy i 5 minut później jestem na szczycie Stożka Wielkiego 979m. Następnie schodzę do schroniska. Odpoczywam tu dosłownie chwilę.

Pędzę dalej GSB, zepsuła się trochę pogoda. Na szlaku błoto i resztki śniegu. Mijam Kyrkawicę 973m i dochodzę do skrzyżowania szlaków na Kiczorach 990m.

Chwila przerwy i dalej czerwonym aż do skrzyżowania szlaków na Mraźnicy

Zmieniam szlak na niebieski i schodzę do dworca PKP Wisła Głębce. Tutaj już czeka na mnie pociąg.

Dalej dworzec PKP Tychy i parking.