22.04.2023 Beskid Żywiecki Hucisko - Chatka Adamy - Jałowiec - Hucisko

 22.04.2023 Beskid Żywiecki

Celem dzisiejszej wędrówki jest Góra Jałowiec 1111m, leżąca w Beskidzie Żywieckim i to w takim jego rejonie, który do dnia dzisiejszego omijałem, nie było po prostu okazji 😀. Jałowiec 1111m wchodzi w skład Diademu (PTTK Wrocław). Samochodem docieram do dużego darmowego parkingu we wsi Hucisko, leżącej pomiędzy Żywcem a Suchą Beskidzką. Zabrałem dzisiaj ze sobą na wycieczkę mojego psa - "Gizma", bardzo się prosił i nie miałem sumienia zostawiać go w domu. Przez parking przechodzi niebieski szlak który prowadzi mnie do dworca PKP Hucisko.






Z dworca szlakiem zielonym powoli wspinam się aż do Chatki Adamy - Studenckiego Schronu Turystycznego "Pod Solniskiem". Niestety w środku nikogo nie zastałem, więc po krótkiej zdjęciowej sesji pędzę dalej.










Ze schroniska trochę pod górę i jestem na skrzyżowaniu szlaków na Lechówce 782m. Tu skręcam w prawo i zmieniam szlak na niebieski. Chwilę później jestem Na Polanie Krawcowej.







Po 15 minutowym odpoczynku idę dalej. Niebieski szlak prowadzi mnie na piękną polanę ze szczytem Jałowca 1111m. Trochę turystów jest, ale niezbyt tłumnie. Na polanie postój 30 minut na obiad, zajadam się makaronem z termosu, pomaga mi Gizmo 😀.





Z Jałowca szlakiem żółtym mijam Czerniawę Suchą Zachodnią 1051m, zmieniam szlak na zielony i po dłuższej wędrówce zamykam pętlę do dworca PKP Hucisko, stąd już parę minut do parkingu.











Pokonany dystans: 23,2km Czas przejścia 8,50h





Komentarze