17.06.2023 Gorce Trusiówka - Przełęcz Borek - Czoło Turbacza - PTTK Turbacz - Kudłoń - Trusiówka

17.06.2023 Gorce

Dzisiaj wycieczka w Gorce - centralnie przez Gorczański Park Narodowy z wizytą na Kudłoniu 1274m. Jadę samochodem do Trusiówki, na miejscu płatny parking należący do GPN, opłata za parking i bilet możliwa również na miejscu. Obieram szlak niebieski, wchodzę na teren GPN i spokojnie wędruję do przodu, mijam zbiorniki dla płazów i zatrzymuję się na parę minut przy Papieżówce.

Kontynuuję wędrówkę dalej szlakiem niebieskim aż do skrzyżowania na Przełęczy Borek. Po drodze nic się nie dzieje, przysłowiowa "nuda", może za wyjątkiem Salamandry.

Zmieniam szlak na żółty i wędruję na Halę Turbacza, skręcam w prawo i podchodzę na szczyt Czoła Turbacza 1259m. Wracam na Halę Turbacza i zatrzymuję się na chwilę przy Szałasowym Ołtarzu. Z całej hali roztaczają się piękne widoki.

Z Szałasowego Ołtarza do schroniska PTTK jest dosłownie parę minut marszu.

Przy schronisku jak zwykle bardzo dużo ludzi, jest mocno oblegane. Ze schroniska cofam się żółtym szlakiem aż na Przełęcz Borek, dalej zostaję na żółtym szlaku i podchodzę aż na Kudłoń 1274m. Szczyt Kudłonia zlokalizowany jest około 60m od żółtego szlaku.

skręcamy w lewo od żółtego szlaku - jakieś 60m.

Kudłoń 1274m.

Po Kudłoniu przychodzi czas na Gorc Troszacki 1215m i Jaworzynę 1026m. Szlak na tym odcinku jest bardzo przyjemny i widokowy.

Czas złapać oddech. Zejście już teraz mija bardzo szybko, najpierw żółtym do Rzek, później fragment asfaltem bez oznaczeń i powrót na szlak niebieski z finałem na parkingu w Trusiówce.