02.09.2023 Beskid Śląski Lipowa, Ostre - Skrzyczne - Malinowska Skała - Magurka Wiślańska - Magurka Radziechowska - Lipowa, Ostre

 02.09.2023 Beskid Śląski 

Malinowska Skała - to prawdziwy cel mojej dzisiejszej wycieczki. Byłem tam bardzo, bardzo dawno temu w 06.1989 roku, miałem wtedy 16 lat. Chętnie zobaczę jak tam wygląda dzisiaj. Pędzę samochodem do Lipowej, Ostrej, jest tam dość duży darmowy parking. Trzymam się niebieskiego szlaku i mozolnie wspinam się na najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego - Skrzyczne 1257m. Pogoda nie dopisuje, widoczność mocno ograniczona, zatrzymuję się w schronisku na śniadaniu, szok, oprócz mnie są tylko 2 osoby. W pełni sezonu, na najbardziej obleganym szczycie w całym Beskidzie Śląskim, taka sytuacja jest wręcz nieprawdopodobna - chyba pogoda wszystkich wystraszyła.







Zmieniam szlak na zielony i ruszam przed siebie, widoczność cały czas kiepska niestety. Mijam Małe Skrzyczne 1211m, Kopę Skrzyczeńską 1189m i docieram do Malinowskiej Skały 1152m. Myślałem, że coś mi się przypomni z 1989 roku, chociaż jakiś przebłysk, niestety......nic.








Idę dalej zielonym, mijam Zielony Kopiec 1152, jego szczyt zlokalizowany jest parę metrów od szlaku. Dochodzę do skrzyżowania, skręcam w żółty szlak i osiągam szczyt Cienków Wyżni 957m zaliczany do Korony Beskidu Śląskiego (KZKG RP). Wracam na szlak zielony, mijam szczyt Gawlasi 1076m i staję na szczycie Magurki Wiślańskiej 1140m. Cieszy fakt, że się rozpogadza i jest coraz lepsza widoczność.











Na Magurce Wiślańskiej wchodzę na czerwony GSB, którym niedaleko jest stąd do Baraniej Góry 1220m. Ja idę w drugą stronę i osiągam szczyt Magurki Radziechowskiej 1108m.







Po krótkiej obecności na czerwonym GSB, zmieniam szlak na zielony i schodzę do Lipowej.





Pokonany dystans: 27,1km Czas przejścia 9:26h



Komentarze