10.09.2023 Beskid Żywiecki Soblówka - Wielka Rycerzowa - Muńcuł - Soblówka

 10.09.2023 Beskid Żywiecki

Piękny słoneczny dzień i aż cieszy mi się "mordka". W planach dzisiaj bowiem Wielka Rycerzowa, a że nigdy tam jeszcze nie byłem, to tym bardziej mam dobry humor. Samochód w ruch i za parę chwil jestem na darmowym parkingu pod kościołem w Soblówce. Tutaj obieram szlak czarny i w drogę. Cały czas towarzyszą mi super widoki, na szlaku prawie pusto i cisza. Jest super. Mijam po drodze źródełko. W tej sielskiej atmosferze docieram do Bacówki PTTK Rycerzowa.










Wokół schroniska tłumy ludzi, kilkadziesiąt rozbitych namiotów, a tak było fajnie....😏. Ostatecznie nie jest tak źle. Zjadam tutaj zabrane ze sobą śniadanie i chwilę odpoczywam. Krótkie podejście pod krzyż, zdjęcie i kierunek szczyt Wielkiej Rycerzowej 1226m, na którym kilka chwil później jestem.









Ze szczytu schodzę powoli do skrzyżowania szlaków, obieram szlak zielony i wędruję dalej. Zdobywam kolejno kilka okolicznych szczytów - Wiertałówkę 1071m, Kotarz 1107m i docieram na Muńcuł 1165m. Tutaj na szczycie odpoczynek i ucinam sobie pogawędkę ze starszą parą turystów. Miło się rozmawia, aż nie chce się zbierać i iść dalej.









Wracam na Przełęcz Kotarz, zmieniam szlak na niebieski i powoli schodzę do Soblówki i samochodu. Przepiękny dzień.







Pokonany dystans: 17,0km Czas przejścia 6:34h


Komentarze