10.02.2024 Beskid Śląski Wisła Uzdrowisko - Trzy Kopce - Orłowa - Ustroń Polana

 10.02.2024 Beskid Śląski

Pogoda niezbyt rozpieszcza, ale jak na pierwszą połowę lutego to nie ma co narzekać. Wybieram się dzisiaj na krótki spacer po Beskidzie Śląskim. Samochodem parkuję w Ustroniu Polanie na jednym z licznych parkingów pod wyciągiem na Czantorię. Następnie pociągiem KS jadę do Wisły Uzdrowiska, gdzie w planach mam rozpoczęcie dzisiejszej wędrówki.
Z dworca kolejowego żółtym szlakiem przechodzę przez Centrum Wisły, jest wcześnie rano, więc na głównym deptaku jest jeszcze cisza i spokój. Mijam małe Muzeum Beskidzkie.




Szlak biegnie dalej przez Wisłę i powoli wspina się na pierwsze wzniesienie dzisiejszego dnia Kamienny 790m, aż do szczytu Trzy Kopce 810m. Po drodze bardzo ładne widoki na pobliskie góry.





5 minut od szczytu zlokalizowane jest prywatne "schronisko" Telesforówka, podchodzę sprawdzić czy jest czynne. Samo schronisko widać działa, jednak o tak wczesnej porze i w tym terminie było zamknięte. Może otwierają punkt gastronomiczny w późniejszych godzinach. Nie sprawdzałem szczegółowo.



Ze szczytu Trzy Kopce idę w kierunku Orłowej 813m szlakiem niebieskim podziwiając okoliczną panoramę gór. Minąłem kilku turystów na szlaku, więc nie tylko ja dostałem ochoty na mały spacer.




Ze szczytu Orłowej (w żaden charakterystyczny sposób się nie wyróżnia) jest parę minut zejścia do skrzyżowania szlaków, gdzie zmieniam szlak na zielony i schodzę powoli do Ustronia Polany na parking.






Pokonany dystans: 17,4 km Czas przejścia 5:33h




Komentarze